Automatyzacja procesów biznesowych pomiędzy partnerami w zakresie logistyki i finansów system B2B „AQUA – Business flow platform”
Przedmiotem zamówienia jest całościowa realizacja projektu polegająca na wdrożeniu platformy wymiany danych typu Business to Business, automatyzującej procesy wymiany informacji pomiędzy wnioskodawcą i jego Partnerami w zakresie określonych potrzeb biznesowych. Realizacja projektu przewiduje stworzenie środowiska systemowego dla potrzeb funkcjonowania platformy B2B i obejmie obszary procesów biznesowych, które zachodzą pomiędzy firmą "AQUA-Grupa SBS" Sp. z.o.o i jej partnerami. Pozwoli ponadto na powiązanie współpracy z partnerami w zakresie procesów zachodzących w strukturze organizacyjnej wszystkich podmiotów zaangażowanych w projekt. Celem przewidzianych do wdrożenia rozwiązań w zakresie B2B, jest usprawnienie wszystkich tych procesów, które wiążą się z wymianą między wnioskodawcą, a partnerami oraz ich efektywne połączenie w sposób elektroniczny, co bezpośrednio i wymiernie podniesie efektywność wzajemnej współpracy. Spółka przewiduje, że elektroniczne rozwiązania platformy B2B zinformatyzują i zautomatyzują, dzięki narzędziom IT, wymianę biznesową oraz gospodarkę firmy, poprzez:
- integrację (koordynację) 5 procesów biznesowych za pomocą systemu informatycznego,
- integrację aplikacji pracujących na różnych platformach systemowych,
- integrację właściwości, funkcjonalności i zgromadzonej wiedzy zawartych w wielu aplikacjach,
- integrację zasobów wewnętrznych przedsiębiorstwa z otoczeniem (Internet),
- integrację baz danych,
- integrację baz danych z aplikacjami.
Dzięki wykorzystaniu narzędzi platformy B2B, automatyzacji ulegnie przepływ informacji i procesów
biznesowych związanych z generowaniem przez odbiorców zamówień, ich realizacją – w tym
produkcją wyrobów i ich sprzedażą do Partnerów.
Poprzez zbudowanie mechanizmów elektronicznej wymiany danych i informacji, połączone zostaną
3 systemy informatyczne, to jest system Streamsoft Prestiż "AQUA-Grupa SBS" Sp.z.o.o i systemy
dwóch partnerów, zwiększając tym samym efektywność przedsiębiorstwa w kluczowych obszarach
takich jak: obsługa zamówień i reklamacji, obsługa indywidualnych rabatów dla zamawiających,
wymiana dokumentów handlowych, śledzenie statusów zamówień. Partnerami uczestniczącymi
w realizacji projektu są kluczowi odbiorcy produktów Spółki, firmy: SBS sp. z o.o. oraz PSA sp. z o.o.
System ten oprócz usprawnienia i uproszczenia komunikacji pomiędzy zamawiającym a Partnerami,
zapewnia także ograniczenie kosztów obsługi zamówień. Równie istotne jest zapewnienie wysokiej
jakości informacji zarządczej, dzięki wykorzystaniu w ramach ERP modułu Business Intelligence
i rozbudowanych możliwości raportowania.
Platforma zawierać będzie 3 systemy B2B w postaci:
- system ERP/B2B - moduł ERP jako zaawansowane oprogramowanie B2B wraz z interfejsami dla B2B tj. system ujednolicający bazy produktowe, analizujący optymalny zakup pod proces realizacji produkcji i zamówień od odbiorców. W wyniku jego wdrożenia zostaną usprawnione następujące procesy biznesowe: proces realizacji zamówień, proces sprzedaży, proces promocji, proces wymiany informacji. Wszystkie te działania prowadzą do przyśpieszenia procesu obsługi klienta zwiększając jego satysfakcję, jak również obniżenia kosztów związanych z logistyczną obsługą firmy, czego wynikiem jest konkurencyjna cena końcowa produktów i usług.
- mechanizm elektronicznej wymiany danych EDI – jako uniwersalnego, wspólnego dla wszystkich partnerów handlowych rozwiązania EDI stanowiącego zarówno medium komunikacji w zakresie elektronicznych dokumentów biznesowych, jak również swoiste archiwum dla handlowej korespondencji pomiędzy Wnioskodawcą a Partnerami.
- mechanizm realizacji zamówień internetowych B2B, jako narzędzie umożliwiające wystawienie oraz udostępnienie do podglądu dokumentów Partnerom zarejestrowanym w bazie systemu ERP/B2B.